امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 23 March , 2025
امروز : یکشنبه, ۳ فروردین , ۱۴۰۴ - 24 رمضان 1446
شناسه خبر : 3524
  پرینتخانه » آخرین اخبار, استان ها, اصفهان, راه وشهرسازی تاریخ انتشار : 22 خرداد 1402 - 12:23 | 161 بازدید | ارسال توسط :
معاون اداره کل راه و شهرسازی اصفهان:

کمربندی جنوب غرب اصفهان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از پیشرفت فیزیکی احداث کمربندی جنوب غرب اصفهان خبرداد.
کمربندی جنوب غرب اصفهان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از پیشرفت فیزیکی احداث کمربندی جنوب غرب اصفهان خبرداد.

کمربندی جنوب غرب اصفهان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش طالخونچه نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، بهزاد شاهسوندی با اشاره به اینکه استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشوراست اظهار داشت: استان اصفهان با ۹ استان کشور همجوار است و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص وضعیت راه‌ها و محورهای جنوب غربی استان اذعان داشت: کمربندی جنوب غرب اصفهان در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت بوده و این کمربندی از جمله پروژه‌های اولویت دار اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه کمربندی جنوب غرب برای احداث به چهار قطعه تقسیم شد که به لطف خدا سه قطعه آن در سنوات قبل به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: برای قطعه باقیمانده به طول ۴.۵ کیلومتر و ۱۰ دستگاه پل، قراردادی تحت عنوان عملیات راهسازی و ابنیه فنی کمربندی جنوب غرب اصفهان در سال ۱۴۰۰ با مبلغ ۲۹۴ میلیارد ریال منعقد شد و این پروژه در دست اجرا قرار دارد.

شاهسوندی بیان داشت: در حال حاضر این قطعه از پروژه با اعتبار هزینه شده ۱۷۱ میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی بوده و دو کیلومتر از بیس مسیر اجرا شده است.

وی از دیگر پروژه‌های راهسازی محورهای جنوب غربی استان اصفهان به پروژه تکمیل عملیات راهسازی باند دوم مبارکه – مجلسی اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر و ۵۱ دستگاه پلِ قابل احداث، در سال ۱۳۹۹ در قالب دو قرارداد به مبلغ ۹۷۳ میلیارد ریال آغاز گردید که ۸.۶ کیلومتر از محور با هزینه‌ای بالغ بر ۴۱۵ میلیارد ریال و به صورت چهار خطه تکمیل و در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: عملیات اجرایی باقیمانده محور به طول ۲۱.۴ کیلومتر در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و هم اکنون ۱۰ کیلومتر از مسیر، بیس تثبیتی آن انجام و در حال اجرای بتن غلطکی می‌باشد همچنین تاکنون برای این قطعه ۲۰۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: محور مبارکه مجلسی بروجن یکی از پرحادثه ترین محورهای استان اصفهان است که در قالب راهسازی و عملیات اجرای بیس تثبیتی و بتن غلطکی اجرا می‌شود، در استان اصفهان این روش برای اولین بار است که انجام می‌شود و از مزیت‌های آن نسبت به آسفالت می‌توان به دوام بیشتر، مدت زمان نگهداری طولانی‌تر و کاهش در هزینه نگهداری اشاره کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.